Inhuurdesk SwiF

Informatie Manager Omgevingswet

Standplaats:
Lelystad
Startdatum:
12.08.2019
Einddatum:
31.12.2019
Uren per week:
36

Informatiemanager Omgevingswet
 
Als informatiemanager Omgevingswet fungeer je als liaison voor de CIO-Office. Het is enerzijds belangrijk om op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen die mogelijk effect kunnen hebben op de implementatie van de Omgevingswet en anderzijds inzicht te hebben in de gevolgen van de Omgevingswet op de huidige infrastructuur, architectuur, data en processen. Je stemt continue met collega’s, ketenpartners en leveranciers om doelstellingen te realiseren.
 
De invoering van de Omgevingswet wordt voor een deel landelijk bepaald door de komst van het Digitaal Stelsel Omgevingswet(DSO). Het is belangrijk om op de hoogte te zijn van alle ontwikkelingen op dit gebied en informatie actief te vertalen naar de werkvloer. Dit valt uiteen in
het in kaart brengen van de IST en SOLL situatie bij de Gemeente Lelystad vanuit een informatieperspectief. Het opstellen van een segment van de roadmap hiervoor hoort daarbij tot jou taak .
 
Samenwerken is vanzelfsprekend. Je doet dit met vakteams, gegevensbeheer, andere Informatie Managers, de CIO, collega’s van proces & kwaliteit, digitaal archief, programma leiding,… eigenlijk bijna met iedereen!
 
Voor team ‘Informatie Management en Automatisering’ wordt je ingehuurd. In de vorm van Informatie Management capaciteit wordt je ingezet bij het programma Omgevingswet binnen de Gemeente Lelystad. Afstemming over wat je doet en welke adviezen je onderwijl oplevert gebeurd in de driehoek: Teamleider IMA, Programmaleiding Omgevingswet en de CIO.
 
Inhoudelijke, kwalitatieve verantwoordelijkheid leg je af bij de CIO. Samen zorg je voor aansluiting van de opdracht op maatgevende doelstellingen in Lelystad Digitaal 2020 en de aankomende opvolger Lelystad Digitaal 2025.
 
Een additioneel onderdeel van jouw taak is te kijken naar de Omgevingswet vanuit Digitale Archiveringsperspectief. Dit in nauwe samenwerking met collega’s van Digitale Informatie & Archief (DIA).
 

  • Minimaal HBO afgeronde opleiding
  • Aantoonbare kennis en ervaring met informatiemanagement bij voorkeur (pré) in de fysieke leefomgeving
  • Aantoonbare kennis en ervaring met digitaliseringstrajecten
  • Kennis en ervaring met de implementatie van de Omgevingswet
  • Op de hoogte van ontwikkelingen en innovaties binnen het fysieke domein
  • Aantoonbare kennis en ervaring met leveranciersmanagement
  • Aantoonbare kennis en ervaring met het opstellen van adviesrapporten aan verschillende doelgroepen 

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten