Inhuurdesk SwiF

Klantmanager WMO

Standplaats:
Emmeloord
Startdatum:
12.08.2019
Einddatum:
31.12.2019
Uren per week:
36

 

Sociaal Team NOP is er voor iedereen met vragen over welzijn, zorg, ondersteuning en voor wie er (even) niet alleen uitkomt. Zorggroep Oude en Nieuwe Land (ZONL), Carrefour, GGD en gemeente Noordoostpolder vormen sinds 2015 een netwerkorganisatie voor de sociale teams. Sinds september 2018 is de doorontwikkeling van deze sociale teams in volle gang. Voor één van deze teams zijn wij op zoek naar een 


Klantmanager WMO

36 uur

Wat is het Sociaal Team NOP?
Het team bestaat uit 27 professionals met een brede achtergrond verdeeld over 4 teams. De professionals werken nauw samen met de inwoners en met de mensen in hun omgeving. Hierdoor staat de inwoner, diens omgeving, de specifieke vraag/situatie en wat echt nodig is, centraal. Dit wordt beschreven in een plan wat samen gemaakt wordt en vastgesteld. Hierin staat wie wat doet. Een medewerker van de gemeente zorgt voor een beschikking als formele zorg en/of hulp nodig is. Na het afronden van de beschikking start de uitvoering van het plan. Alle partijen streven er naar om de lijntjes kort te houden en snel te handelen. 
Uitgangspunt van Sociaal Team NOP is samen met alle betrokkenen besluiten wat er nodig is om de situatie te verbeteren. Daarmee wordt de focus gelegd op het eigenaarschap van de inwoner met een hulpvraag en de betrokkenen. 
Sociaal Team NOP werkt volgens De Nieuwe Route.

Wat ga jij doen?
Als klantmanager WMO ben je verantwoordelijk voor de brede intake van inwoners die er melding van hebben gedaan dat zij een beperking ondervinden bij het deelnemen aan de samenleving. Omdat je als klantmanager WMO werkt in Sociaal Team NOP,  zoeken wij een professional die werkt vanuit een ‘T-profiel’. Jij bent naast specialist WMO ook procesbegeleider van planbijeenkomsten om samen met alle betrokkenen een goed plan te maken.
Je werkt samen met collega’s met verschillende specialisaties. Jouw rol daarin bestaat uit het signaleren, voeren van vraaggesprekken en waar nodig ondersteun je inwoners bij het opstellen van een familiegroepsplan en bij de casusregie bij de uitvoering van het plan. 
Casusregie doe je als het nodig is door het (informele) hulpaanbod te coördineren en te plannen en door ervoor te zorgen dat er gemonitord en geëvalueerd wordt.  Hierbij heb je oog voor de persoonlijke situatie van de inwoners, je hebt het lef en het vermogen om ook buiten de vastgestelde kaders oplossingen te vinden. 
Verder vraag je als specialist WMO offertes aan voor WMO voorzieningen en beoordeel je deze. Je stelt rapportages en beschikkingen op. 

Wie ben jij?
Je hebt een afgeronde HBO opleiding aangevuld met aantoonbare recente werkervaring in een soortgelijke functie als klantmanager WMO. 
Als specialist WMO verwachten we dat je ook beschikt over kennis van en ervaring met de zogenaamde “oude” WMO-taken. Hiermee bedoelen we bijvoorbeeld woningaanpassing, rolstoel- en vervoersvoorzieningen.
Daarnaast heb je kennis van en inzicht in de meldcode huiselijk geweld. 
Je kunt goed samenwerken en de verbinding leggen naar andere (maatschappelijke) partners. Vanzelfsprekend weet je daarbij je verantwoordelijkheid te pakken en oplossingsgericht te handelen, waarbij je ook buiten gebaande kaders durft te denken. 
Je beleeft plezier aan het verder ontwikkelen van Sociaal Team NOP.
Bekendheid met de sociale kaart van de gemeente Noordoostpolder is een pré. 
 

< Ga terug naar het overzicht met alle opdrachten